Monday, May 4, 2009

Harry Potter dan Wolverine

Ok.. last week ade OIAM kan?? yg final yg c TOMOK tu menang kan?? ada Bunkface buat persembahan kan?? ... haa, masa tgh tgk tu, mak aku ade laa ternampak budak2 Bunkface nie buat persembahan lagu dorang tu "Revolusi". Mak aku pun tanya ar band apa tu, dan d jawab oleh ku dan adik ku.. "Tu lah band budak klang tu buu, Bunkface nama dia" kata aku. Mak aku jawab "Ooo, macam Harry POtter plak dorang tu."

Wakaka... Harry Potter dlm Bunkface.

Sayang aku malas nak carik gambo dorang time OIAM tu.. kalau korang2 rajin, carik gambo dorang time IOAM, aku pun rasa macam Harry Potter laa muka dorang tu.


Ok... Jumaat lepas tu hari Pekerja kan?? Time tu cuti kan?? So.. aku pun cuti time tu. Movie X-Men Origins : Wolverine tu da stat main kat cinema2 29April tu kat Malaysia. So hari jumaat tu, aku pun beli laa tiket tuk aku, n 2 adik aku. Movie nie dah lama dlm production sebenarnye, dr tahun 2007 kut. So, end of 2007 tu aku da bising2 da ngan membe aku, akan ada movie X-Men yg baru ngan ceritanya concentrate kat Wolverine. Tak tau laa kalau dorang percaya ke takk time tu. huhu.


X-Men Origins : Wolverine (TGV Bkt Raja)
WARNING : MAY CONTAIN SPOILER.. READ AT YOUR OWN RISK
Org2 yg terlibat: Aku, Yeast, Rahimah.

Movie nie bukan pasal X-Men, tetapi pasal Wolverine sblum dia masuk X-Men. Aku bukan tau sgt sejarah Wolverine tetapi aku rasa, movie nie ade perbezaan skit daripada Komik ngan Katun dia tu. Aku mmg minat gilaa ngan Katun X-Men nie. So aku tau skit2 laa pasal sejarah Wolverine. Skrg aku citer dulu sinopsis movie nie.

First citer dia berlaku masa Wolverine nie kecik lagi, time tuu nama dia Jimmy. Rupanya2, dia niee adik kandung c Viktor aka Sabretooth. So time kecik dorang nie da sama2 membesar dan tau dorang nie special dr org lain. Dorang gak macam bleh hidup lama sbb da join berperang dari time American Civil Wars, World War tu sampai laa ke perang Vietnam, camtu gak rupa dorang. So, time perang Vietnam tu da habis, dorang d recruit oleh William Striker. C Striker nie da buat satu team elite yg ade mutan2. Time tu dorang ade team special sendiri, ala2 Power Rangers atau Fantastic 4 la, tapi time nie dorang ade 7 ahli. Wolverine aka Logan aka Jimmy, abang dia Victor aka Sabretooth, Wade Wilson terer guna pedang sampai kalah ninja (dia nie akan jadik Deadpool), Agent Zero terer guna pistol sambil lompat2 summersault, Fred Dukes yg kuat macam keta kebal (dlm komik dia nie akan jadik The Blob), John Wraith yg bleh teleport sampai bleh mengalahkan NightCrawler aku rasa (d lakonkan oleh will.i.am), ngan Chris Bradley yg bleh control machine2 (mamat nie berlakon series Lost).

OK, cukup laa situ pegenalan watak2 mutant. Sambung citer tadi, Wolverine tak tahan ngan group tu, so dia pun lari laa meninggalkan group elite nie.. lepas 6 tahun, girlpren c Wolverine yg jugak mutant d bunuh oleh Victor, so sbb nak balas dendam.. dia pun d tawarkan oleh c Striker tuk pasal besi Adamantium kat badan dia. Besii nie kuat WOOOOooo. Ok, sbb aku malass da nak citer lagi.. kang citer lebih2 spoiler la plak kan. So demi nak balas dendam tu, c Wolverine jumpa Gambit (budjet macho la mamat nie, tapi character dia mmg camtu pun) n mintak tolong kat dia tuk cari tempat Striker n Victor nie bertapok (Org Sabah faham la perkataan nie.. maksud die sembunyi) So da sampai tempat tu, dorang pun lawan2 laa n Striker pun guna laa secret weapon dia yg baru DeadPool. DeadPool nie mmg best gila, sayang mulut dia kena jahit dah. Dia ade pedang samurai Adamantium bleh kluar dr tangan dia, bleh heal macam Wolverine, bleh teleport mcm John Wraith ngan ade Laser Beam mcm Cyclops. Setahu aku, character DeadPool nie hanya bleh teleport n regenerate macam Wolverine dan takde Laser Beam pun. Deadpool nie terrer menembak ngan guna pedang.

K, citer X-Men nie mmg best gila arr bagi aku. Dia citer pasal sejarah Wolverine n camne dia bleh hilang ingatan, n bagi tgk mutan2 yg best. Dari segi plot, watak2 kecil yg lain, dialog.. takleh laa best sgt, tapi dari segi tribute tuk Wolverine, movie nie mmg best.

1 comment:

Yis said...

wooo best best. belanja lagi saya tengok wayang