Sunday, January 3, 2010

Muvi rebiu of da Month 3

K.. its movie rebiu of the month again. Sorry lambat buat.

The Storm Warriors

Agak lama movie nie keluar selepas movie storm riders yang dulu. Cerita dia berdasarkan dari salah satu citer komik di awal2 dulu masa Ateis Jati merupakan orang jahat ke2 selepas orang jahat pertama (tok guru c awan aka cloud n badai aka wind tu). So lepas tengok movie nie, aku terasa nak membaca balik komik pedang setiawanku di zaman kegemilangan cerita tu. Skrg aku dah stop baca pedang setiawan sebab cerita dia sudah meleret2 dan aku malas nak baca nak catchup balik.

Anyway, balik kepada movie nie... agaknye movie nie mmg budjet besar sebab effek2 nyer gempak gila. Aku suka tengok power2 yg dorang buat nie. Memang kalah movie yang pertama. Antara effect2 yg lain daripada 1st movie, special moves atau jurus cloud n wind nie mmg dorang buat gempak2.. aku memang teruja gila tgk power dorang nie. Lagi satu, movie nie buat ala2 300, stail komik la.. kiranye. 2 jek aku tak suka movie nie, satu aku agak 100% buat dalam studio, so feel cerita tu nampak sangat d buat, aku tak nampak reality environment, macam movie 1st yg dulu. Dulu best sebab bukan 100% buat dalam studio. Lagi satu jalan cerita, plot, dialog dia juga hampeh sangat... lagi best baca dari komik kut. haha...

6 1/2 bintang dari aku


MySpy
Produce by KRU, directed by Adflin Shauki. Cerita MySpace nie.. eh, MySpy nie.. Adflin Shauki macam gamble skit. Dia direct movie nie untuk mencari keuntungan, suka2, test kehebatan movie komedi, buat movie yg ringan2. Lawaknye ade, actionnye ade, awek cun nyer ade. Satu jek aku suka movie nie.. awek2 cun dia. hahaaahaa.

Crita dia malas aku nak summerize aku nak comment jek, Harun Salim Bachik still pelakon lawak yg superb, AC Mizal suck, beg kura2 suck, lawak2 lucah suck, lawak2 double meaning dlm movie nie nice, lawak2 tak menjadi suck, effeck2 suck, Carmen Soo menari ikut laser masa nak mencuri suck, dan lastly...Hannah Tan NICCEEE!!

5 bintang dari aku


Zombieland
Aku tak tgk kat cinema movie nie, aku dapat movie dia dari member aku yg donlod citer nie. Citer nie dah lama keluar kat US kan, baru nak kluar bulan nie kat Malaysia. Anyway, movie yg membe donlod tu kira nice ar, gambar clear, sound clear, line very clear..


Aku enjoy tgk movie nie, dia movie pasal zombie ala2 28weeks tu tapi bukan serious sgt. Ingat tak stranger than fiction?? Rules2 yg hero kira ikut untuk survive dunia zombieland nie slalu kluar ikut stail stranger than fiction tu.

Takde yg aku tak suka dalam movie nie, so aku sebut yg paling aku suka. Colombus aka hero lembik ngan rules dia memang best, Talahasse aka hero selamber memang, awek cun yg join hero2 memang best, ketuk2, lawan2, tembak2 zombie yg laju mmg best, Bill Murray pelakon holiwood yg berlakon sebagai diri sendiri memang best. Dan last skali, aku suka intro movie nie. Korang kena tgk intro dia pasal rules tu dan masa slow mo tu... music n slow mo scene memang gempak gila. (opening credits)

7 1/2 bintang from me


Avatar
AWESOME!!! movie nie memang best gila. 2kali aku tgk beb. Malas nak citer lebih2.. korang kena tgk sendiri.

Nie comment aku pasal movie nie. Movie nie memang worthit kita tgk. CGI effect dia memang superb gila, kalau transformers tu best kita tgk, nie lagi aa super2 super best. Alien tu memang nampak real gila, dunia Pandora nampak real gila beb, Ikran (naga + burung + dinasor) best gila tgk, rasa nak naik jek benda tu, robot mechWorrior tu pun gempak gila. Ape2 pun, movie nie mmg aku rasa movie of the 2009 kut, yg bleh challenge dari movie2 yg aku pernah tgk dari segi value n enjoyment aku.... agak2nye district 9 ngan Sherlock Holmes yg baru aku tgk baru2 nie. Transformers 2, Harry Potter, New Moon, ZombieLand, Inglorius Basterd, Terminator Salvation, WatchMen, and XMen Wolverine hampir la... biarpun movie2 nie gempak n best gila tapi masih takleh challenge Avatar nie.

9 1/2 bintang




Sherlock Holmes
BEst gileer!!... Didnt expect this movie would be this good.

Lain dari sherlock holmes yg biasa kita dengar, seorang detektif terkenal yang menyelesaikan misteri pembunuhan, Sherlock Holmes dalam movie nie kita dapat tengok yang dia boleh berlawan, gila2 skit, dan peka dalam little details d persekitaran pembunuhan tu. Tgk Pshyc dengan Monk tak?? ha.. camtu la dia peka.

Dalam movie nie, Sherlock Holmes dengan bantuan sidekick dia, Dr Watson kena selesaikan misteri pembunuhan yang dilakukan oleh villain dalam citer nie, Lord Blackwood. Dia juga kena fikir camne Lord Blackwood yg awal2 dah mampus d hukum gantung boleh hidup kembali dan membunuh penduduk2 London ini.

Ape aku suka dalam movie nie adalah apabila nak berlawan, Sherlock akan memikirkan dulu jurus2, aksi, steps yg akan dia ambil untuk menumbangkan lawan nyer, diikuti gerakan slow motion jurus2 itu. Lepas fikir dia akan melakukan steps dia tu dalam beberapa saat jek, trus lawan bleh tumbang. Memang best!!

8 star from me

No comments: