Thursday, January 14, 2010

Filem filem tahun 2010

Wokeh... masa untuk entry movie pulak. Nie senarai movie2 yang MAY BE hebat gila tahun nie dan aku teringin nak tengok. List2 nie aku dapat dari Rotten Tomatoes dan GSC.

Yang akan kluar dalam masa terdekat nie...

The Spy Next Door
Dah start main dah pun. Jackie Chan berlakon sebagai orang biasa yang menjaga budak2 tapi sebenarnye dia nie spy. Macam tu la kut.

Legion
Tak sure nak tengok ke tak yang nie

The WolfMan
Aku minat gila warewolf ngan vampire nie, so bila tengok title dan trailer dia, aku rasa movie nie mesti best gila babbbeng punya.

Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief
Movie nie macam Harry Potter la skit, tapi berlatar belakangkan mitos greek dan berkisarkan pasal peperangan antara Greek God seperti Zeus, Poseidon, Hades, di kalangan manusia zaman sekarang. Sayang takde Kratos.

Book of Eli
Cerita pasal sorang mamat nie (Denzel Washington) d zaman ala2 Terminator yg kacau bilau membawa sebuah buku yang amat penting. Aku tak tau buku tu pasal ape, tapi bila tengok trailer dia, gempak gak denzel washington tu berkungfu.

Shutter Island
Citer pasal Leonardo Dcapario yang pergi ke sebuah pulau nie dah terperangkap di sana dengan penjenayah2. Aku tak tau sangat lagi pasal movie nie, kena tengok sendiri nnt.


Yang akan kluar beberapa bulan lagi dah tahun inie...

Alice in Wonderland
Sure tengok

The Lovely Bones
Kena tengok baru tau best ke tak

Clash of the Titans
Lagi laa kena tengok .. harap2 ade Kratos. Nie pasal peperangan antara lagenda2 mitos greek.


Iron Man 2
Sure tengok

Robin Hood
Kena tengok baru tau best ke tak. Nie remake dari filem lama dia. Russel Crowe (Gladiator) yang jadik Robin Hood.

Prince of Persia: The Sands of Time
Sure tengok

A nightmare on Elm Street
Tak sure nak tengok ke tak yang nie

The A-Team
Kena tengok baru tau best ke tak

The Karate Kid
Kena tengok baru tau best ke tak. Anak Will Smith jadik the new Karate Kid. Tok guru dia Jackie Chan

King of Fighters
Tak sure nak tengok ke tak yang nie

The Expendables
Sure tengok. Yang aku tau dari Rotten Tomatoes, yang direct movie nie Slyvester Stallone (Rambo). Yang berlakon plak, suma hero2 action yg best macam Arnold Swavenager (susah tul eja nama dia nie), Bruce Willis, Jet Li, Jason Statham (Transporter) dan banyak lagi aku tak kenal tapi best. Expect super duper action from the good guys vs evil guyz.

Inception
Tak sure nak tengok ke tak yang nie

Salt
Kena tengok baru tau best ke tak. Movie nie ala2 Bourne Identity, and pelakon dia adalah Angelina Jolie.. Waawaa wwauuu wii...

The Last Airbender
Sure tengok. Avatar Ang tu... confirm aku nak tgk. Harap2 jangan laa d buat macam movie DragonBall tahun lepas tu. hoho

The Twilight Saga: Eclipse
Sure tengok. Vampire ngan werewolf in one movie kut, sure laa nak tengok.

Harry Potter and the Deathly Hollows
Sure tengok

Kesimpulan nyer, tahun nie akan banyak movie2 best menanti untuk d tengok. Banyak lagi title2 lain tapi aku tak sure best ke tak. So, kena tunggu trailer dan reviews n then baru lah tahu movie tu best ke tak.

6 comments:

Aslina said...

macam biasa laa...aku nak ikuuttt~~!!! hahahaha

moon said...

ni url baru aku k

Unknown said...

setengah movie tu dah disiar sejak tahun lepas.

profwacko said...

huhu.. betul gak, thanks for the info. kalau tak silap memang ade yang dah lama men pun kat cinema d luar negara, tapi kat malaysia tak siar2 lagi.

Lady Trish said...

I'm not sure if i wanted to watch King of Fighters. Mai as the main lady character? i prefer Chizuru..LOL!~

Max J. Potter said...

Percy Jackson and Harry Potter are two very different stories. I'm an addict of both series. None of them is 'macam' the other, even by the slightest comparison. You might wanna get your facts corrected.

Hi. I'm called Max. And I like your blog layout.