Tuesday, June 15, 2010

Muvi rebiu of da Month 8


Karate Kid
Director: Harald Zwart (directed Pink Panther 2)
Cast:
Jaden Smith aka Karate Kid aka Dre Parker aka Xiao Dre
Jackie Chan aka Mr Han (bukan Mr Han dari Linkin Park k...)
Taraji P.Henson aka Sherry Parker aka mak Karate Kid
Zhenwei Wang aka Cheng aka nemesis of Karate Kid
Wen Wen Han aka Mei Ying aka Buah hati Karate Kid


Cerita dia start bila Mrs Sherry Parker (emak Dre) berpindah kerja ke China dari Detroit. Di tempat baru dia, Dre berkawan dengan kawan dan jiran dia di sana, jatuh hati kat Mei Ying (kecik2 dah gatal dorang nie), dan kena belasah oleh geng2 Cheng (Cheng nie memang kaki buli, rasa nak sepak jek muka dia nie). Di sekolah baru dia plak, Dre kena buli oleh Cheng dan rakan2 dia nie. So, Dre pun berdendam dengan mereka dan ingin belajar kungfu. Satu hari semasa dikejar geng2 Cheng nie, Dre telah diselamatkan Mr Han. Nampak jee lemah, tapi sebenarnye Mr Han nie terrer berkungfu.

So, supaya Dre nie tidak lagi dikacau oleh geng2 Cheng nie, Mr Han dah berjanji dengan Tok Guru Cheng (ganas gila tok guru kungfu nie) yang Dre akan berlawan sendiri dengan Cheng dalam satu pertandingan kungfu nanti. So, Mr Han pun mula laa mengajar c Dre nie kungfu. Nama movie Karate Kid, tapi Dre nie belajar Kung Fu... hehe... pelik2. Patut namakan je KungFu Kid movie nie...

Anyway.. movie nie memang best arr. Remake yg bagus untuk Karate Kid yang lama tu. Watak tu ade berlainan laa skit, tapi jalan cerita lebih kurang sama, aksi kungfu dia best, latihan kungfu c Dre pun nampak real, aku rasa memang dari lemah, Dre jadik kuat dan terrer kungfu bila tengok dia berlatih tu.

8 bintang dari aku



The A-Team
Director: Joe Carnahan
Cast:
Liam Neeson aka Hannibal aka Jedi Master Qui Gon Jin in Star Wars
Bradley Cooper aka Face aka Dude from The Hangover
Shartlo Copley aka Murdock aka Dude turned Alien from District 9
Quinton Jackson aka B.A aka MMA fighter Rampage
Jessica Biel aka Hot n Foxy Lt Sosa
Patrick Wilson aka Mistrious CIA Linch aka The Suppose 2b Good but turnout BAD guy in the movie


Aku tak berapa ingat sangat series A-Team nie, time kecik2 dulu aku kurang layan cerita nie, aku selalu tengok McGuyver, Ultraman, Satria Baja Hitam jek. Orang cakap movie nie adaptation dari series dia dulu, aku tak sure dia similar atau ikut sangat dengan series asal ke tak.

Komen aku, movie nie best, memang enjoy tengok. Aksi2 movie nie memang melebih2, tapi acceptable lagi sebab aku rasa memang macam tu The-A Team nie. Humor dan lawak dia bagus, jalan cerita pun acceptable dan senang difahami. So, daripada buang masa nak citer2 lebih, baik tengok sendiri movie nie. Aku gi main game PS3 sekarang. Lagi best. Aku enjoy tengok movie nie, best, penuh aksi2, lucu, memang berbaloi2 aku pegi tengok.

8 bintang dari aku


picture credit from google.. miahahaa

4 comments:

Aslina said...

A-Team series dulu hot apa... cisss...

dari dulu aku suke murdock...walaupun face 450x lebih hensem dan hot dari dia... kekekeke...

profwacko said...

The A-Team ade seorang perempuan ke dalam team dorang???

Aslina said...

mana ada...dorang 4 orang jek... apape pun 4 orang jek... kan tagline last dalam movie tu... kalo ade masalah takleh setel, call je dorang...

citer tu ade pun time aku kecik2 dulu dekat tv3... dalam series dorang tu, macam2 masalah dorang tolong setel... orang hired dorang...

pastu mase aku da skolah rendah abang aku siap pegi beli video series dia wat collection... sekarang entah mana pegi dah semua2 tu...

da masuk ke muzium agaknye... xP

zuliana_me said...

Satria Perkasa Hitam la... bukan Baja.. Karate kids x besat sgt la..awal2 sgt bosan.. nasib baik budak kecik tu cute & cool. Nak tgk A-Team tp x sempat2 lagi.