Monday, April 6, 2009

Musim Tgk MOvie

K.. walaupun byk benda mau ckp... post pertama bulan nie adalah pasal movie. ya... aku suka tgk movie. movie mmg best. so aku citer lu pasal movie yg aku suda tgk baru2 nie.

Watchmen (GSC One Utama)
Org2 yg terlibat: Aku, Kong aka Razli, Byd aka Bidin aka Ebbydin.

Citer nyer camni... 14March tu, membe baik aku satu batch di UTP berkahwen, so time nie ramai laa geng2 aku bertemu balik. So, 15March tu, ari Ahad tu aku da plan ngan Kong n Byd pegi tgk wayang Watchmen d OU.

Sinopsis Movie: Citer nyer pasal dunia lain d mana wujudnya super hero d kalangan org2 biasa d US tu. Nak d jadikan menarik, hero2 nie da buat persatuan nama dia "Watchmen". Nak d jadikan lagi menarik, sedikit demi sedikit hero2 nie d bunuh dan salah sorang ahli Watchmen nie pun mula laa buat siasatan. Siasat punya siasat, rupanye mastermind pembunuhan nie adalah dari ahli Watchmen itu sendiri. MOvie nie pack ngan drama ngan action. Aku rasa action tu last2 laa kut baru banyak kluar.
5 bintang dr aku.

The International (TGV Bkt Raja)
Org2 yg terlibat: Aku and parents aku.

Citer nyer camni... Time sblum nak beli tiket tu, bapak aku pun tanya movie apa aku mau pegi tgk nie, last2... dia suruh aku beli tiket skali tuk dia ngan mak aku. So, kami bertiga pegi la tgk movie tu.

Sinopsis Movie: Citer dia pasal sorang polis Interpol nie tgh siasat coruption dlm satu Bank nie... korek punya korek, Bank nie mmg support terrorism n guna pembunuh upahan tuk bunuh membe polis nie ngan dia skali. MOvie nie pack ngan action n aku paling suka time scene dorang tembak menembak dlm gallery lukisan tu.
5 bintang dr aku


OK... part 2 akan aku buat bila ada masa. Aku nak tgk DragonBall Evolution tu, tapi slepas dengar dari beberapa org yg da tgk movie tu... selera aku nak tgk movie nie dah takde. Sayang2...

3 comments:

moon said...

aku da tgk dragon ball. ko kena underestimate dia, then outcomenya not bad la. hehe. pegila tgk. dr segi effect suma ok bah.

Yis said...

tengok movie tak bawa orang

profwacko said...

HOHOHO....