Tuesday, January 11, 2011

B.O.B (Band of Brothers)

Lama gak menyepi... ade beberapa entry aku nak cakap pasal movie2 lepas yang aku tengok dan pasal ps3 aku. Hehehee...

Anyway, sekarang nie aku nak cakap pasal HBO series yang aku minat gila. Band of Brothers. Kalau korang nak tahu, sila tanya auntie google dan uncle wiki pasal Band of Brothers dan cerita sebenar di sebalik series nie. Band of Brothers nie cerita pasal perang dunia ke 2 dulu, dan ceritanya tertumpu kepada satu wira perang time tu, Major Richard D. Winters (Dick Winters). Aku dapat tahu dari cousin Yahoo yang Dick Winters nie telah meninggal dunia minggu lepas, not sure exact date tapi baru di beritakan hari ini. RIP old man. Engkau memang hero Perang Dunia ke 2 Amerika.


6 comments:

Mra Mastura said...

aku xpenah tgok..=___=
hbo x subscribe pn

Hazzy Ishak said...

tolong tengokkan eh

Hazzy Ishak said...

tolong tengokkan eh

profwacko said...

ish2... lama dah series nie. kena carik dvd atau download le nampaknye.

Cik hazzy nak saya tengokkan boleh??
Bolehh baaa kalau kau.. hahaa

Aslina said...

citer ni la aku satu intake kene pakse tengok pastu wat report kat senior... sebab komandan bagi esemen kat dorang suh wat report pasal citer ni...

half of us did google up the whole story. bukan copy-paste tapi tulis sebijik2 mcm dalam imdb tu... wahahaha...

lepas tu ramai2 salin secara berjemaah

profwacko said...

huhu... sebab hebatnye citer nie, dapat rasa betapa peritnye dorang nie berperang time dulu.