Wednesday, August 26, 2009

Bulan puasaa

Its 5th Ramadan already.. Selamat Berpuasa Semuaa!!!

Teringat dulu2... asalkan 1st day puasa je.. mesti aku termakan dengan tidak sengaja.

contoh1:
1st day bulan puasa time kecik dulu.. (darjah 6 rasanya). Mak aku suruh tolong dia membasuh cawan2 kat dapur. So, dengan rajinnye aku pun membasuh cawan2 tu. Pada cawan terakhir yang aku cuci tu, aku tgh asyik memikirkan pasal sesuatu sehingga tidak sedar mengisi cawan tu ngan air paip n minum air tu sampai habis.

contoh2:
1st day puasa kat UTP, kebiasaannye.. kalau takde kelas aritu, aku akan duduk terperap dalam bilik menonton series2 seperti CSI Las Vegas dan Lost atau bermain pc games. Time petang sbb terasa lapar, aku pun pergi laa ke Kopetro cafe village 4 ingin membeli roti coklat gardenia harge 50sen tu n air tin satu.. Time kat kaunter tu lepas je bagi duit kat akak tu, aku pun membuka plastik n makan roti tu depan mata dia. Nasib akak nie tegur aku, kalau tak mmg da habis roti tu. haha.. malu siutt

contoh3:
Keluar ke bandar klang 1st day puasa, biasanye aku akan tunggu kereta sapu (pirate car) dekat satu kedai runcit nie. Sbb lama tunggu, aku pun pegi laa masuk ke kedai tu membeli gula2 mentos. Lepas je bayar, selamba gak aku buka plastik dia n makan gula2 tu depan abang jaga kaunter tu. Lepas je kluar kedai baru sedar haritu puasa. Siutt tull abang kedai, mayb dia saja2 taknak tegur aku atau dia pun lupa gak 1st day puasa.

Huhu.. nasib ramadan kali nie aku tak buat insiden2 terlupa tu.

Selamat Menyambut Ramadan, Selamat Bersahur n Selamat Berbuka...

ps: petang nie mau sungkai apaa baa kita??

1 comment:

iXa said...

u memang comel. patutla 2-3 days before ramadhan haritu u dah praktis puasa. hahaha. comel.