Thursday, January 29, 2009

End of Cuti ...

Huhu... esok aku da kerja. malasnye.
Rasa lama plak cuti aku kali nie.. dr hari sabtu tu, kerja half day sampai laa ari nie, khamis.

Badan aku sakit gila nie, lenguh2. Nie suma gara2 men PaintBall kat Bkt Cahaya ari Selasa lepas. hoho... org cina sibuk nak beraya, kami pegi berperang paintball plak dlm hutan.

Selasa (27Jan)
Aku jumpa Kong (xrumate aku kat utp) kat mamak Hakim d seksyen7 shah alam tu. Kami breakfast jap then pegi rumah member sorang lagi, Nana kat Bkt Jelutong. Abg dia organize plan arini, PaintBall kat Bkt Cherakah aka Bkt Cahaya kat seksyen8 d shah alam. Rasa excited gak sbb nie laa 1st time aku nak menerai* (trying) sukan painball nie. Dr rumah Nana, kitorang convoi 3keta ke destinasi...

Dlm plan sepatutnye ade 14org tuk game permainan paintball kami nie, sbb2 hal tertentu hanya 9 je yg dpt dtg. Aku, Kong, Bidz, Nana, dan yg lain tu.. relative nana yg aku tak kenal sgt. hehe. Selepas d bagi briefing kat ketua Marshall d PainBall valley tu.. kitorang pun stat laa memasing amik Marker, Face Mask n Body Armor. Hari tu, kami suma dpt main 3game tuk habiskan pallet (pallet nie peluru Marker. Marker nie.. pistol paintball tu la).

Best gila pengalaman men Paintball nie... sayang tull cost main benda nie mahal (aku kluar rm80 tuk game nie), kalau tak.. mmg tiap2 minggu aku men. Aku men sampai bleh terer cam main CS (Counter Strike) nnt. haha.

Tapi lepas satu hari sampai laa ke hari nie.. badan aku sakit dan lenguh2. Ye lah, dah lama tak mengerakkan badan, da lama tak berlari2. Aku dpt 3 spot biru lebam kat badan aku. Satu kat lengan, perut, dan belakang badan aku. Nie suma jasa dr sorang player paintball yg terer gila masa game tu. Time tu kitorang ade 9 org je, jadik tuk mencukupkan forum.. mamat nie jadik guest player. huhu.

NIe gambo lebam kat lengan aku...

3 comments:

FDD said...

OMG! it looks painful la wey..lebam2 lagi..
nasib baik tidak d muka?! *gasp*
but dats impossible rite.. u have that mask thgy.

profwacko said...

yes.. lucky got face mask. kalau tak, mmg bertambah2 ensem laa aku nie. wahahaa

starzgate said...

cayalah! baru macho ada lebam2 hahahaha