Sunday, October 12, 2008

Satu hari di Hari Raya

sabtu..

byk event berlaku sama aku arini. pagi2, anto adik aku c rahimah pegi skolah. dia ade hari kantin. lepas tu aku gi kelas takaful plak kat shah alam, lepas tu gi subang lepak kat ss15 (FTZ) men game kat cc tu, lepas tu gi rumah erma, dia buat open house, lepas tu balik n pegi rumah membe adik aku plak c rosmah, membe dia ade buat open house jugak.

aku citer time gi rumah erma ar. aku sebenarnye da lupa camne nak pegi rumah dia tu, last2 gamble gak gi the curve then call dia camne nak proceed ke rumah dia. nasib baik laa jumpa. sampai je, ramai ade dlm rumah dia. suma sedara2, relative2 dia ade situ. kecut perut aku.. tapi nak buat ape, da sampai aku pun redah jee masuk dlm. salam parent dia, pakcik makcik dia lepas tu amik makanan. hoho.. sedap gak. da laa time tu perut lapar, aku tak makan lagi dr tgh hari tu. lauk dia ayam masak merah, rendang ayam, kuah dal, kuah kacang, meehoon, n garlic rice (sedap woo). kuih lapis sarawak tu.. makk aii, suma aku bedal laa. kenyang2.

lepas tu lepak2 la situ, citer2, tgk tv. masa aku kluar dr bilik air, tgk kat ruang tamu ade dah minah tu.. ngan balak dia. minah tu (crush aku 1st2 dulu time kat utp) dtg beraya open house gak. hei.. pesal la dia dtg, bawak balak plak tu.. tapi aku buat je muka selamba duduk balik kat sofa d ruang tamu tu.. erma suruh dia ngan balak dia gi amik makanan lu..

lepas tu ade laa ckp skit ngan minah tu, nie laa 1st time aku bercakap ngan dia, dulu slepas d reject, tak pernah pun nak bercakap ngan dia.. buat2 tak kenal je kalau jumpa. arini redah je la.. aku pun da lupa da benda tu.. tak minat da ngan minah nie, aku da giveup. masa sblum balik tu, c syara membe erma pun dtg, bawak tunang dia tu.. so time nie bagus laa tuk aku balik, lagipun ade open house lagi mlm nie kena pegi. aku blah dr rumah erma tu kul 7.50. sampai je rumah kat klang nie 8.40. kira laju gak laa bawak. dr rumah aku plak.. pegi trus kat bukit kapar, aku ngan family aku suma la pegi sane ade open house d rumah membe c rosmah tu. membe dia tu (pika org panggil)lawaa laa plak tgk byk kali. nasib baik laa aku tak tgk lama2, kang terpikat plak. wakakakaa

4 comments:

FDD said...

hye Wak (ni orang yang ajar sa panggil ko begini aaa.....)
Ko ada blog rupanya.
Sa add dlm list aa.. hehe

profwacko said...

aik, camne bleh ada d sini nie??
sapaa laa ajar panggil wak tu?? sapik la nie. wakakaka!!

FDD said...

saya tengok ko dalam nuffnang blog roll.
sapik?! oh, dia kena panggil 'sapik' ka?..haha.
Ok gud. Ada bahan mo kacau.
mana ba ko keja ni?

profwacko said...

nuffnang blogroll ?? amenda tu felicia?? aku kerja dekat sunway piramid. bukan dalam tu, dekat situ.