Sunday, December 12, 2010

Movie Rebiu datang Kembali



Due Date

Director: Todd Philips
Cast: Robert Downey Jr, Zach Galifianakis, Jamie Foxx, Michelle Monaghan

Cerita dia simple je .... Peter Highman nie ada urusan kerja kat tempat lain. Bini dia, Sarah pulak bakal melahirkan anak mereka dalam masa beberapa hari saja. So, Peter pun kena balik ke Los Angeles ke pangkuan isteri yang akan melahirkan baby mereka tak lama lagi. Sampai kat airport laa Peter bertemu Ethan Tremblay, seorang actor wannabe yang ingin bertemu agen dia dekat Hollywood. Di sebabkan Peter bertemu Ethan nie laah mereka tidak dapat menaiki pesawat ke Los Angeles dan terpaksa rent kereta untuk ke sana. So, cerita nie pasal perjalanan gila2 mereka ke Los Angeles je... Hehe



NyangKung


Director: Ntah, aku pun tak sure
Cast: Sahaizey Sam, Angah Raja Lawak, Lain2 aku tak tau nama

Filem nie boleh tahan jugak laa lawak dan seramnya. Filem nie lagi bagus dari Jangan Pandang Belakang Congkak, tapi dari segi lawaknya tu, masih tak dapat nak tandingi Adnan Sempit. Cerita dia pasal c Azim nie yang baru berjinak2 dengan NyangKung, join 2 member dia yg selalu menyangkung nie, Tasnim dan Wan. Aku tak tahu ape benda la NyangKung nie... rupanya NyangKung nie macam upacara memanggil Jembalang ke Hantu ke Jin ke untuk mendapat nombor ekor. Sebab kesempitan hidup, c Azim nie pun join la member2 dia Nyangkung sampai la satu hari nombor ekor dia tu kena. Time kena nie la dia dan keluarga dia kena kacau mahluk halus yang tolong dia dapat nombor ekor nie.

Bagi aku, seram dan memang lawak la filem nie, tapi kat pertengahan dengan akhir movie tu, nampak sangat filem nie jadik filem contoh teladan, bukan lawak n seram lagi. Hoho



NarNia : The Voyage of the Dawn Treader

Director: Michael Apted
Cast: Ben Barnes, Georgie Henley, Skandar Keynes, WillPoulter, Liam Neeson, Simon Pegg

Aku tak follow sangat Chronicles of Narnia nie, aku tengok suma movie dia dan filem terbaru nie based dari novel ke 3 dari 7 series Chronicles of Narnia. Edmund and Lucy nie tinggal sementara kat rumah saudara mereka dan satu hari nie, mereka di panggil ke dunia Narnia. Waktu kena panggil tu, sepupu dorang Eustace pun tertarik masuk ke dalam dunia Narnia dan mereka pun di temui Putera Kaspian aka King Narnia masa tu. Kaspian nie dalam satu misi nak mencari 7 Lord of Narnia yang menghilangkan diri, macam pembesar2 raja kat Narnia laa nie. So, dalam pengembaraan mereka nie lah, mereka kena menyelamatkan Narnia dari satu pulau yang penuh kuasa jahat.

Btw, masa Edmund tengah lawan Sea Serpent tu, pedang dia dapat power dari langit, upgraded jadik Light Saber i tell you.. Miahahaa

Filem nie aku rasa lagi best daripada Clash of the Titan tu. Lagi best. Lagi satu, suara c Arslan tu memang familiar, dari filem pertama sampai la sekarang aku tak tahu sape. Tapi bila diingatkan balik, suara dia macam Qui Gon Jin dari Star Wars Phantom of Manace tu... so memang betul la jangkaan aku, bila aku wiki skit, Liam Neeson punya suara
daaa!


Rapunzel @ Tangled

Director: Nathan Greno, Byron Howard
Cast: Mandy Moore, Zachary Levi, Paskal aka Cute Chameleon, Maximus aka Palace Macho Horse.

BEst plak movie nie, kalau nak compare feel good meter dia, aku rasa movie nie lagi tinggi dari Due Date atau NyangKung. Berbaloi gak aku tengok movie nie.

Cerita dia pasal Rapunzel nie kena culik time kecik oleh Gothel, makcik tua yang nak kuasa rambut Rapunzel tu. Kalau orang nyanyi satu lagu kat kat rambut Rapunzel tu, ia boleh menyembuhkan penyakit, kecederaan, dan bagi kuasa awet muda. So sebab tu laa Rapunzel nie kena culik. So, bila dia dah besar dekat 18tahun, satu hari nie dia berjumpa Flyn Rider seorang pencuri yang dikehendaki kat Kingdom tu. Cerita punya cerita, Rapunzel buat perjanjian dengan Flyn untuk membawa dia melihat pesta Tanglung masa hari jadi ke 18 Rapunzel.

Antara puteri2 dari kisah Walt Disney, aku rasa Princess Rapunzel la paling best aku tengok. Selamba, tak gedik, dan berani. Paskal memang cute dan lawak, Maximus seekor kuda pun aku rasa lawak gila. Aku perasan masa kuasa rambut Rapunzel tu tengah dipamerkan, effect atau grafik rambut tu glowing memang lawa lagi gempak gila. Bukan calang2 teknologi CGI yg digunakan. Masa simbol2 matahari Kingdom yang dibayangkan Rapunzel dan scenary time kat tasik masa pesta Tanglung tu pun cantik gila. Nak jee aku join dorang ke situ.


ps: aku dah malas nak bagi rating sebab bukan penting pun rating yang aku bagi nie. Hehe.

5 comments:

Hazzy Ishak said...

kawan cakap due date tu macam ape nth. tak yah tgk pun tak pe kan.

baru tgk narnia smlm, memang best. 10 bintang!!

profwacko said...

tgk Due Date kat dvd je, tak pun download. haha.

Narnia best gak... buat aku nak baca plak buku2 dia tu.

Yis said...

jeles.....................mo tengok social network....

Mra Mastura said...

xtengok agy due date. hehe

same ah, aku nak cari buku narnia! nak bca!! hoho!

and rapunzel memang aku suke gile ah! maybe dlm 2010 movie faveret aku ah. lawa kan gmbr2 dye. and sweet aje.. hehe.. suke kot!

Anonymous said...

[ URL=http://www.otherchanel.com.com/ - chanel j12 watch diamonds [/URL wj3c53 1873 Triplet Tall Sand Clearance Outlet,chanel handbagsschanel pursesclearanceoutlet.co.,ltd,You can give yourself to buy a pair of chanel outlet Momen's chanel handbags, Do not hesitate, Because our [ URL=http://www.everychanel.com.com/ - top chanel [/URL gr8r95 clearance sale at this moment.