Monday, February 22, 2010

Muvi rebiu of da Month 5

K, sblum tu... sedikit warning pasal spoiler n also nie hanya rebiu dari kata hati ku jek. Bukan mengikut standard orang lain atau pengkritik filem. Seperti biasa, info2 aku dapat dari rotten tomatoes dan pakcik wiki.


The WolfMan
Director: Joe Johnston (Hidalgo, Jurassic Park 3 n Jumanji among others)
Cast:
Benicio Del Toro (Traffic, Sin City, dan Snatch)
Anthony Hopkins ( k.. c tua nie suma kenal kut...)
Emily Blunt (tak berape kenal dia..)
Hugo Weaving (V for Vendeta, The Matrix Trilogi, Lord of the Ring n voice actor for MEGATRON)


Lawrence, abang ko dah hilang!! Baik ko balik kampung cepat tolong carik dia.

Lawrence, abang ko sudah di jumpai.. dia dah mati kena bunuh!! Mayb haiwan buas atau manusia yg membunuh dia!!

Lawrence, werewolf tu dah gigit ko!! Kalau ko survive.. ko pun boleh jadik werewolf gak!!

Lawrence, gempak gila ko jadik werewolf.. kalau ko ade besi adamentium, sure ko bleh kalahkan wolverine!!

Lawrence, jom lawan tengok werewolf sape lagi kuat, ko ke atau bapak!!

Lawrence, ko kena faham, ko kena mati jugak!!


OK, movie nie bagi aku memang best.. aku ingat sekadar action movie je, tak sangka ade unsur seram dan thriller... fuh best. Aku pun ade gak terkejut melihat kelibat werewolf terkam orang, werewolf kecik ala2 Gollum LOTR tu. Werewolf dalam movie nie bukan macam Twillight tu, dia bukan serigala, tetapi manusia yang macam serigala. Aku suka part dia bertukar jadik werewolf tu, real gila, time kat dungeon bawah tanah rumah dia, time kat rumah orang gila kat bandar tu... Macam first time tengok manusia betul2 transform jadik werewolf. Best gila wei. Part time dia mengamuk kat bandar tu pun best gila, dapat tengok kekuatan dia, keganasan dia, kepantasan dia melompat2 mengelak peluru askar tu. Pure Awesomeness.. Lakonan Inspector Aberline (hugo weaving) pun amat mantap, macam Agent Smith daaa. So far.. aku amat puas hati dapat tengok The WolfMan nie.

8 bintang dari aku




Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief
Director: Chris Columbus ( 2 Harry Potter movie, Home Alone, I love U beth Copper)
Cast:
Logan Lerman ( jambu baru lepas star High Skol Musical)
Uma Thurman (KILL BILL)
Pierce Brosnan ( James Bond movies, Mamma Mia)
Sean Bean ( The Hitcher, LOTR, The Island)
Brandon T. Jackson (Tropic Thunder)

Dalam citer nie, senjata ajaib Zeus, master Bolt of lightning kena curik. So, Zeus pun tuduh la anak c Poseidon yg curik. C Percy Jackson nie, lepas dapat tau dia nie demi god anak Poseidon, dia pergi laa ke kem latihan anak2 god untuk mencari perlindungan. Kat sini la dia jumpa ramai remaja macam dia jugak. Lepas dapat tahu mak c Percy nie dalam tahanan Hades, god of the underworld, dia ngan 2 membe dia, Grover n Annabeth pun kluar dari kem latihan tu dan mengembara mencari mutiara ajaib untuk pas kluar mereka bila nak blah dari underworld tu (macam dragon ball pulak). Dalam pengembaraan inilah budak 3 orang nie bertemu mahluk2 mitos macam medusa dan naga kepala 3 (eh, byk kepala) dan akhirnye sampai le ke dunia Underworld untuk menyelamatkan mak Percy. Nak tau lebih lanjut, kena la tengok sendiri.

Movie nie bagi aku, ade iras2 Harry Potter ngan Narnia. Citer dia takde lah berat n serious sangat. Lakonan, aksi2, kesan khas, memang mantap. Aku suka naga kepala 3 tu, medusa, dunia underworld, ngan effect power c Percy masa nak lawan pencuri sebenar Bolt of lightning tu. Persephone takde lah lawa sangat, Annabeth kira cute la, Hades n Poseidon memang stylo, lakonan c Pierce Brosnan n Uma Thurman skit jek dalam movie nie, macam tak puas la tengok dorang. So far, aku still enjoy gak tengok cerita nie, kalau ade lagi sequeal, aku akan tengok!! tidak tertunggu tapi definitly will watch it.

7 bintang dari aku


p/s: Book of Eli akan main kat cinema dalam minggu nie.

6 comments:

fhunky-fhinky said...

serius...
percy jackson tu hensem macam aku...

for sure...

Aslina said...

2-2 cerita ni aku tengok, dan aku lebih suka tengok perangai manusia yang duduk di sebelah kanan aku dari tengok cerita. sumpah lebih fun...

percy jackson- makcik pertengahan umo begitu teruja tengok percy. sampai dia wish dia adalah mak percy. awek percy pun bleh kot. takleh blah.


wolfman- indian sebelah aku asik melatah bukan2 sebab terkejut. bangsat btol... jangan latah over2 bleh? enset vibrate pun nak melatah...paling takleh blah, tiba2 ice lemon tea aku yang large tiba2 boleh tinggal suku. bukan nak mintak maaf terminum ke hapa...huhuhhh...

FDD said...

Mcm ndak best ja cerita Percy Jackson tu.
Jalan cerita predictable gila, main actors with low acting skills.

Diselamatkan oleh efek2 dan watak2 greek gods. Itu pun barely consumable.

profwacko said...

fhunky aka shafiq...
serious hensem ko lagi compare pelakon tu, tapi nasib aku lagi ensem dari ko. hehe

aslina...
ko bagi je dia suma, haus kut.

lingo nom3x...
kinda agree with you, jalan citer memang predictable, lakonan c percy n annabeth pun tak mantop, else... the movie was saved by the special effects.

Sesumpah said...

sape nak bawak aku g tgk movie nih??

lama dah xg tgk


:(

profwacko said...

Jom... tapi bawak ayam masak merah!! hehe..